مجله اینترنتی چلچله - کد : 11568 |[1394-04-31 15:16:01]
»
»5 ماده غذایی انرژی زا برای خانم ها...

در این مطلب مواد غذایی مفیدی را معرفی می کنیم که می توانید با گنجاندنشان در وعده های روزانه انرژی زیادی کسب کنید. لطفاً با ما همراه باشید.

چاپ این صفحه 5 ماده غذایی انرژی زا برای خانم ها...

 

 

خانم ها در طول روز فعالیت زیادی انجام می دهند و اگر شاغل باشند میزان انرژی که مصرف می کنند بیشتر است. در نتیجه لازم است مواد غذایی انرژی زا میل کنند تا سلامتی شان تضمین شود. در این مطلب مواد غذایی مفیدی را معرفی می کنیم که می توانید با گنجاندنشان در وعده های روزانه انرژی زیادی کسب کنید.

 

 

 قزل آلا

 

همیشه توصیه می شود که برای جذب امگا 3 بیشتر که برای قلب مفید است ماهی های چرب مصرف شود. باید بدانید که قزل آلا حاوی میزان زیادی ویتامین D نیز می باشد به طوری که هر سهم غذایی از این ماده (85 گرم) نیمی از نیاز روزانه به ویتامین D را تأمین می کند.

 

نتایج پژوهش ها نشان می دهند که ویتامین D برای سلامتی استخوان ها و مفاصل خانم ها مفید است و خطر تشدید پوکی استخوان، آرتریت و شکستگی ها را کاهش می دهد.

 

بهتر است قزل آلا را در فر آماده کنید. می توانید شکم ماهی را پر کنید و داخل کاغذ آلومینیوم بپیچید تا بخار آن خارج نشده و به خوبی طبخ شود.

 

 

 

لوبیای سبز سویا یا ادامامی

 

لوبیای سبز سویا یک ماده ی غذایی انرژی زا و سالم برای خانم ها است. معمولاً گیاهخواران آشنایی بیشتری با این سبزیجات دارند. به خاطر اینکه سرشار از پروتئین است. اما خواص آن به همین جا ختم نمی شود. ادامامی یا همان لوبیای سبز سویا حاوی مواد مغذی بی نظیر برای سلامتی قلب است. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که پروتئین موجود در سویا و ایزوفلاون ها موجود در ادامی برای کاهش میزان کلسترول توتال و کلسترول بد خون مفید هستند.

 

هر دانه از این لوبیاهای سبز حاوی میزان قابل توجهی امگا 3 هستند که برای سلامت قلب مفید است. یک فنجان از این لوبیاها حدود 30 درصد نیاز روزانه به فیبرهای غذایی را تأمین می کند. حتماً می دانید که فیبرها برای کاهش کلسترول و در نتیجه کاهش خطر سکته ی مغزی و قلبی مفید هستند. می توانید به جای نخود از لوبیای سبز سویا برای تهیه ی هوموس استفاده کنید. کافی است در اینترنت جستجو کرده و روش تهیه ی غذاهای مناسب را با این ماده ی غذایی مفید یاد بگیرید.

 

 

برگ شلغم

 

برگ شلغم، کم کالری و در عین حال سرشار از فیبر است و برای مادرهای جوان و خانم های باردار حاوی میزان زیادی فولات است. فولات یا همان اسیدفولیک که به صورت مکمل تجویز می شود یک ماده ی مغذی حیاتی است که از بروز ناهنجاری های مادرزادی و کم خونی پیشگیری می کند. یک فنجان برگ شلغم حدود نیمی از نیاز روزانه ی خانم های بزرگسال به فولات را تأمین می کند.

 

این برگ های تازه همچنین حاوی میزان زیادی کلسیم هستند که برای سلامت استخوان های خانم ها لازم و ضروری است. می توانید این برگ ها را به آش یا ترکیب کوکو سبزی و غیره اضافه کنید و یا با آن ها سالاد تهیه کنید.

 

 

 

 

 


انتهای پیام/19/